Kinesiotapening

Kinesotaping er en teknik inden for idræt og fysioterapi, der involverer brugen af tape på kroppen for at understøtte og stimulere muskler, led og nervesystemet.

Formålet med kinetisk tape er at hjælpe med at lindre smerte, reducere hævelse og inflammation, forbedre bevægelsesfrihed og muskelstyrke, samt øge kropsbevidstheden og præstationen.

Kinesotaping kan bruges til en bred vifte af tilstande og skader, herunder muskelspændinger, forstuvninger, inflammation, overbelastningsskader, postural dysfunktion, knæsmerter, rygsmerter og meget mere. Det kan også bruges som en forebyggende foranstaltning for at forhindre skader eller forbedre sportslig præstation.

Det elastiske tape er designet til at efterligne hudens elasticitet og struktur, hvilket tillader bevægelse uden at begrænse eller røre ved det underliggende væv. Kinetotape kan lades på kroppen i flere dage ad gangen og er vandtæt, hvilket gør det velegnet til brug under sport eller aktivitet. Det kan anvendes af idrætsudøvere, såvel som almindelige mennesker på alle alderstrin.

Kontraindikationer:

-  Åbne sår eller inficeret hud. Kinisotape bør ikke anvendes direkte på åbne sår eller inficeret hud, da det kan forværre infektionen.

-  Allergi over for tape.

-  Blodpropper eller trombose. Brug af kinisotape kan kompromittere blodgennemstrømningen, hvilket kan være problematisk for personer med blodpropper eller trombose.

Det er også vigtigt at bemærke, at kinisotape kun skal bruges under vejledning af din fysioteapeut, for at undgå utilsigtede skader eller komplikationer.

Tal med din fysioterapeut, om det vil være relevant for dig at anvende tap